Wewnątrzszkolne zasady oceniania został opracowany w oparciu o rozporządzenie MEN z dnia 19 kwietnia 1999 r. (Dz. U. Nr 41 poz. 413) , z 21.03.2001r.i 7 .09. 2004r.(Dz. U nr 199, poz. 2046) oraz z dnia 20 sierpnia 2010 (Dz. U. Nr 156 poz.1046) i jest załącznikiem do Statutu Technikum Budowlanego Nr 4.
I. CELE I ZASADY OCENIENIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO.
§ 1
1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania.
1) zebrania z rodzicami odbywające się cztery razy w roku szkolnym ( we wrześniu, listopadzie, styczniu i kwietniu),
2) indywidualne rozmowy z wychowawcą, pedagogiem szkolnym i dyrekcją zarówno bezpośrednie jak i telefoniczne,
3) wezwania do szkoły – telefoniczne lub na piśmie,
4) korespondencję.
§ 2
1. Określa się następujące wymagania na poszczególne oceny:
1) Wymagania na ocenę dopuszczający – są to wiadomości i umiejętności, które umożliwiają uczniowi świadome korzystanie z lekcji/ poziom wymagań koniecznych/.
2) Wymagania na ocenę dostateczny – to wiadomości i umiejętności stosunkowo łatwe do opanowania, użyteczne w życiu codziennym i niezbędne do kontynuowania nauki / poziom wymagań podstawowych /.
3) Wymagania na ocenę dobry – są to wiadomości i umiejętności średnio trudne, pozwalające zrozumieć większość relacji między elementami treści nauczania / poziom wymagań rozszerzających /.
4) Wymagania na ocenę bardzo dobry – są to wiadomości i umiejętności złożone, o charakterze problemowym, wymagają często transferu wiedzy / poziom wymagań dopełniających /.
5) Wymagania na ocenę celujący – obejmują wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania / poziom wymagań wykraczających /.
celujący – cel wzorowe - wz
bardzo dobry – bdb bardzo dobre – bdb
dobry – db dobre – db
dostateczny – dst poprawne - pop
dopuszczający – dop nieodpowiednie – ndp
niedostateczny – ndst naganne – ng
§ 3
1. Uczeń ma prawo być nieprzygotowany do lekcji jeden raz w semestrze, gdy tygodniowy wymiar godzin przedmiotu wynosi 1h, trzy razy w semestrze gdy wynosi 6h; w pozostałych przypadkach – dwa razy w semestrze. Uczniowie zgłaszają nieprzygotowanie na początku lekcji. Nieprzygotowanie obejmuje także zadanie domowe ( nie dotyczy zapowiedzianych prac klasowych).
1) eliminacje wojewódzkie ( okręgowe) – 3 dni,
2) eliminacje centralne – tydzień wolny od zajęć szkolnych.
§ 4
1. W szkole obowiązują następujące normy dotyczące pisemnych zadań szkolnych:
1) najwyżej trzy sprawdziany tygodniowo,
2) terminy prac są wpisywane do dziennika z tygodniowym wyprzedzeniem, nie więcej niż jeden sprawdzian w ciągu jednego dnia,
3) prace klasowe powinny być sprawdzone przez nauczyciela w ciągu dwóch tygodni, omówione na lekcji i przekazane uczniowi do wglądu,
4) krótkie sprawdziany ( kartkówki ) obejmujące materiał trzech ostatnich lekcji nie muszą być zapowiadane; takie sprawdziany powinny być ocenione w ciągu tygodnia i przekazane uczniowi do wglądu,
5) uczeń może raz poprawić wynik sprawdzianu lub pracy klasowej, jednak nie później niż dwa tygodnie po otrzymaniu oceny.
§ 5
a) uczeń jest nieklasyfikowany z trzech i więcej przedmiotów,
b) wagaruje,
c) otrzymał naganną ocenę zachowania.
1) skład komisji,
2) termin egzaminu klasyfikacyjnego,
3) zadania (ćwiczenia egzaminacyjne),
4) wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.
Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych
odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
§ 6
1. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
a) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji,
b) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,
c) dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego samego typu prowadzących takie same zajęcia edukacyjne.
1) skład komisji,
2) termin sprawdzianu,
3) zadania (pytania sprawdzające),
4) wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę.
Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia. Do protokołu dołącza się pisemne
prace ucznia, zwięzłe informację o ustnych odpowiedziach ucznia.
§ 7
1. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy z tych zajęć.
1) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji,
2) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne – jako egzaminujący,
3) nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne – jako członek komisji.
1) skład komisji,
2) termin egzaminu poprawkowego,
3) pytania egzaminacyjne,
4) wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę
Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych
odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
§ 1
1. Ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
2. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym:
1) w zakresie wypełniania przez ucznia obowiązków szkolnych:
a) sumienność, pilność, systematyczność w nauce,
b) frekwencja, systematyczność i punktualność w uczęszczaniu do szkoły i na zajęcia praktyczne,
c) wytrwałość w przezwyciężaniu trudności w nauce,
d) rozwijanie zainteresowań i uzdolnień, dbałość o podręczniki, zeszyt, pomoce szkolne oraz mienie szkolne,
e) reprezentowanie szkoły w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych,
f) dbałość o honor i tradycje szkoły,
2) w zakresie kultury osobistej:
a) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
b) dbałość o kulturę słowa, umiejętność asertywnego zachowania i uczestnictwa w dyskusji,
c) dbałość o higienę osobista i estetykę wyglądu,
3) w zakresie postaw wobec kolegów i innych osób:
a) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
b) podejmowanie działań zmierzających do udzielenia pomocy innym, uczynność,
c) umiejętność współżycia w grupie ( jaką jest klasa, szkoła), bezkonfliktowość, współdziałanie, koleżeństwo, życzliwość,
d) kulturalne odnoszenie się do nauczycieli, pracowników szkoły, innych uczniów,
e) uczciwość w codziennym postępowaniu i reagowaniu na zło,
f) wywiązywanie się z powierzonych funkcji, prac, poleceń,
g) wykazywanie się inicjatywą.
3. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólne przyjętych norm etycznych:
1) w zakresie funkcjonowania w społeczeństwie:
a) respektowanie przepisów prawa,
b) respektowanie zasad współżycia społecznego w środowisku pozaszkolnym,
c) wrażliwość i odpowiednie zachowanie wobec problemów ochrony środowiska,
2) w zakresie norm etycznych:
a) tolerancja, uczciwość, szacunek wobec siebie i innych,
b) poszanowanie pracy innych,
c) kierowanie się równocześnie dobrem swoim i innych,
d) prozdrowotny styl życia, nieuleganie złym nawykom, nałogom,
e) dbałość o zdrowie innych, udzielanie pomocy, wspomaganie w uwalnianiu się od nałogów.
4. Dokumentację zachowania prowadzi się w zeszycie wychowawcy.
5. Wprowadza się następujące zasady usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach:
1) usprawiedliwienia dokonuje się w ciągu 2 tygodni, po tym terminie nie będą przyjmowane,
2) usprawiedliwienia mają zasadniczo formę pisemną i znajdują się w dzienniczku,
3) uczniów niepełnoletnich usprawiedliwiają rodzice lub prawni opiekunowie,
4) uczniowie pełnoletni mogą usprawiedliwienia przedkładać sami,
5) szczegółowe zasady i formy usprawiedliwiania nieobecności ustala wychowawca z rodzicami i pełnoletnimi uczniami i zapisuje je w dzienniku .
6. Nieobecność ucznia na zajęciach edukacyjnych może być usprawiedliwiona ze względu na:
1) chorobę,
2) niedyspozycję,
3) ważne sprawy rodzinne,
4) ekstremalne warunki atmosferyczne.
7. Uczeń (lub jego rodzice) ma prawo odwołać się od decyzji wychowawcy o nieusprawiedliwieniu nieobecności na zajęciach edukacyjnych - na piśmie, do dyrektora szkoły, w ciągu 3 dni od dnia poinformowania
7.1. Niespełnianie obowiązku szkolnego i nauki, polegające na nieusprawiedliwionej nieobecności w okresie jednego miesiąca na co najmniej 50%, podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
8. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:
1) wzorowe - uczeń spełnia wszystkie wymagania zawarte w treści oceny, wyróżnia się w realizacji niektórych podstawowych elementów, może być wzorem do naśladowania przez innych uczniów,
2) bardzo dobre – uczeń spełnia większość wymagań zawartych w treści oceny, wyróżnia się w realizacji niektórych podstawowych elementów,
3) dobre - uczeń spełnia przeważnie wymagania zawarte w treści oceny bez zarzutu,
4) poprawne - uczeń uchybia niektórym wymaganiom zawartym w treści oceny, ale zastosowane środki zaradcze przynoszą oczekiwane rezultaty,
5) nieodpowiednie – uczeń uchybia większości wymagań zawartych w treści oceny,
6) naganne - uczeń rażąco uchybia wymaganiom zawartym w treści oceny, a zastosowane przez szkołę i dom rodzinny środki wychowawcze nie odnoszą skutków.
9. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno -pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
10 . Wprowadza się punktowy system oceniania:
Na początku roku szkolnego uczeń technikum otrzymuje kredyt zaufania w postaci 100 punktów, co odpowiada końcowej ocenie dobrej. W trakcie dwóch semestrów może zyskać lub stracić punkty. Ma możliwość samodzielnego zaplanowania oceny z zachowania, niezależnie od tego, jak zostały ocenione jego wiadomości i umiejętności z zajęć edukacyjnych.
Wyżej wymienione kryteria obowiązują zarówno na terenie szkoły jak i na imprezach szkolnych.
I semestr
131 – wzorowe
111-130 – bardzo dobre
90 – 110 – dobre
60 – 89 – poprawne
30 – 59 – nieodpowiednie
do 29 – naganne
Na początku II semestru uczeń technikum otrzymuje dodatkowe 100 punktów, które dodaje się do ilości punktów uzyskanych w I semestrze.
II semestr
262 – wzorowe
222 - 261 – bardzo dobre
180 - 221 – dobre
120 - 179 – poprawne
60 - 119 – nieodpowiednie
do 59 – naganne
Tabela punktów
PUNKTY DODATNIE
Nr |
Za co? |
Ile punktów?
|
Kto przyznaje?
|
Częstotliwość oceniania |
1. |
Udział w WOŚP, wolontariat, udokumentowaną działalność pozaszkolną |
5 |
Wychowawca klasy
|
Za zdarzenie lub dla zdarzeń ciągłych raz w miesiącu |
2. |
Udział w organizacji imprezy klasowej lub szkolnej |
5 |
Za zdarzenie |
|
3. |
Wykonanie zadania dodatkowego zleconego przez wychowawcę klasy lub innego nauczyciela (np. gazetki ściennej, pomocy dydaktycznych, sali do imprezy itp.) |
5 |
Nauczyciel, który zleca zadanie |
|
4. |
Promocja szkoły |
5 |
||
5. |
Prowadzenie gazetki szkolnej i każdy wydany jej numer |
5 |
N-l nadzorujący wydanie gazetki |
Na bieżąco |
6. |
Działalność w SU, wszelkiego rodzaju klubach i organizacjach |
20 |
Opiekun SU lub klubu |
Raz w semestrze |
7. |
Działalność w samorządzie klasowym |
10 |
Wychowawca |
|
8. |
Przynależność do kółek zainteresowań (np. występy chóru) |
10 |
Nauczyciele |
|
9. |
Realizacja zadań programów unijnych (działania wymagające nakładu pracy) |
10 |
Koordynator projektu |
Za zdarzenie |
10. |
Wprowadzenie w życie innowacyjnego pomysłu i jego realizacja |
10 |
Wychowawca klasy
|
|
11. |
Wzorowa frekwencja (brak jakichkolwiek nieobecności) |
5 |
Raz w miesiącu |
|
12. |
Wyróżniająca się frekwencja (do 15 h nieobecności ciągłej usprawiedliwionej) |
5 |
Raz w semestrze |
|
13. |
Prawidłowe pełnienie dyżurów w klasie |
2 |
Za każdy tydzień dyżuru |
|
14. |
Zgłoszone solidne pełnienie dyżurów na terenie szkoły |
5 |
Za zgłoszenie |
|
15. |
Praca na rzecz szkoły (np. wzbogacanie bazy) |
5-10 |
Za zdarzenie |
|
16. |
Okazywanie pomocy nauczycielom i innym pracownikom |
1-5 |
Nauczyciele |
|
17. |
Koleżeńska pomoc |
5-10 |
Wychowawca klasy
|
|
18. |
Takt i prezentowanie wysokiej kultury osobistej |
5 |
Raz w semestrze |
|
19. |
Przestrzeganie ustalonych terminów(np. zwrot książek do biblioteki, odzieży sportowej, przekazywanie usprawiedliwień) |
5 |
Co miesiąc |
|
20. |
Odpowiednia reakcja na przejawy negatywnego zachowania |
5 |
Nauczyciele |
Za zdarzenie |
21. |
Udział w dodatkowych zajęciach |
2 |
Nauczyciel prowadzący zajęcia |
|
22. |
Udział w akademii, przedstawieniu itp. |
5 |
Nauczyciel – organizator imprezy |
|
|
Reprezentowanie szkoły w konkursach szkolnych, powiatowych, regionalnych, okręgowych, wojewódzkich i ogólnopolskich |
|
|
|
23. |
Udział w konkursie proponowanym przez szkołę |
5 |
Nauczyciel prowadzący
Nauczyciel prowadzący |
Za zdarzenie
Za zdarzenie |
24. |
Zajęcie w konkursie proponowanym przez szkołę II lub III miejsca |
7 |
||
25. |
Zajęcie w konkursie proponowanym przez szkołę I miejsca |
10 |
||
26. |
Udział w konkursie powiatowym |
10 |
||
1. |
Zajęcie w tym konkursie powiatowym II lub III miejsca |
15 |
||
28. |
Zajęcie w konkursie powiatowym I miejsca |
20 |
||
29. |
Udział w konkursie wojewódzkim, regionalnym, okręgowym |
15 |
||
30. |
Zajęcie w konkursie wojewódzkim, regionalnym, okręgowym IV i V miejsca |
20 |
||
31. |
Zajęcie w konkursie wojewódzkim, regionalnym, okręgowym II lub III miejsca |
25 |
||
32. |
Zajęcie w konkursie wojewódzkim, regionalnym, okręgowym I miejsca |
30 |
||
33. |
Udział w konkursie ogólnopolskim |
40 |
||
34. |
Zajęcie w konkursie ogólnopolskim IV do X miejsca |
60 |
||
35. |
Zajęcie w konkursie ogólnopolskim II lub III miejsca |
80 |
||
36. |
Zajęcie w konkursie ogólnopolskim I miejsca |
100 |
||
|
Reprezentowanie szkoły na zawodach sportowych |
|
|
|
37. |
Udział w zawodach sportowych szkolnych |
1 |
Nauczyciel WF |
Za zdarzenie |
38. |
Zajęcie w zawodach szkolnych II i III miejsca |
3 |
||
39. |
Zajęcie w zawodach szkolnych I miejsca |
5 |
||
40. |
Udział w zawodach sportowych powiatowych |
6 |
||
41. |
Zajęcie w zawodach sportowych powiatowych II i III miejsca |
8 |
||
42. |
Zajęcie w zawodach sportowych powiatowych I miejsca |
10 |
||
43. |
Udział w zawodach– poziom wojewódzki, okręgowy, regionalny |
8 |
||
44. |
Zajęcie w zawodach– poziom wojewódzki, okręgowy, regionalny IV i V miejsca |
10 |
||
45. |
Zajęcie w zawodach– poziom wojewódzki, okręgowy, regionalny II i III miejsca |
15 |
||
46. |
Zajęcie w zawodach– poziom wojewódzki, okręgowy, regionalny I miejsca |
20 |
||
47. |
Udział w zawodach sportowych ogólnopolskich |
30 |
||
48. |
Zajęcie w zawodach sportowych ogólnopolskich IV-X miejsca |
40 |
||
49. |
Zajęcie w zawodach sportowych ogólnopolskich II i III miejsca |
60 |
||
50. |
Zajęcie w zawodach sportowych ogólnopolskich I miejsca |
80 |
PUNKTY UJEMNE
Nr |
Za co? |
Ile punktów?
|
Kto przyznaje?
|
Częstotliwość przyznawania |
51. |
Opuszczenie zajęć bez usprawiedliwienia, również za deklarowane, nieusprawiedliwione zajęcia dodatkowe. |
1 |
Wychowawca klasy |
Za każdą godzinę |
52. |
Trzy spóźnienia lekcyjne |
1 |
Za zdarzenie |
|
53. |
Brak stroju galowego podczas uroczystości szkolnych |
5 |
||
54. |
Brak obuwia zmiennego |
1 |
Nauczyciel przedmiotu |
Za zdarzenie
Za zdarzenie |
55. |
Zaśmiecanie terenu szkoły |
2 |
Nauczyciel |
|
56. |
Niszczenie mienia szkoły |
10 |
||
57. |
Niewłaściwe zachowanie na lekcji |
5 |
||
58. |
Nie wykonanie polecenia nauczyciela |
5 |
||
59. |
Nieprawidłowe pełnienie dyżuru w klasie |
2 |
||
60. |
Zgłoszone nieprawidłowe pełnienie dyżuru na terenie szkoły |
5 |
Wychowawca klasy |
|
61. |
Niewłaściwe zachowanie w stosunku do nauczycieli, kolegów |
5 |
N-l stwierdzający fakt |
|
62. |
Nieprzestrzeganie ustalonych terminów |
5 |
Wychowawca klasy |
|
63. |
Brak reakcji na negatywne zachowania kolegów |
5 |
N-l stwierdzający fakt |
|
64. |
Niestosowny wygląd w szkole |
5 |
Wychowawca klasy |
|
65. |
Używanie telefonu komórkowego i podobnego sprzętu w czasie lekcji |
5 |
N-l stwierdzający fakt |
|
66. |
Używanie wulgaryzmów |
5 |
||
67. |
Otrzymanie uwagi pisemnej do dziennika lekcyjnego |
5 |
||
68. |
Otrzymanie nagany wychowawcy klasy za niewłaściwe zachowanie się wobec nauczycieli, pracowników szkoły, lub kolegów oraz za 30 godzin nieusprawiedliwionych |
10 |
Wychowawca klasy |
|
69. |
Otrzymanie nagany dyrektora szkoły za przewinienia jw. |
20 |
||
70. |
Otrzymanie nagany dyrektora z ostrzeżeniem wydalenia w tym za 100 h nieusprawiedliwionych. |
30 |
||
71. |
Palenie papierosów |
20 |
N-l stwierdzający fakt |
|
72. |
Kradzież mienia szkolnego lub pracowników, nauczycieli, pracowników szkoły i kolegów |
50 |
||
73. |
Zachowanie się w stosunku do kolegi lub koleżanki w sposób uwłaczający jego/jej godności osobistej |
20 |
||
74. |
Przebywanie na terenie szkoły pod wpływem alkoholu |
50 |
||
75. |
Rozprowadzanie na terenie szkoły narkotyków lub przebywanie w stanie odurzenia |
50 |
||
76. |
Pobicie |
50 |
||
77. |
Fałszowanie dokumentów (dopisywanie ocen, fałszowanie podpisów |
50 |
||
78. |
Zmiana konfiguracji ustawień komputerów szkolnych |
20 |
||
79. |
Oszukiwanie |
20 |
11. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli zawartych w zeszytach wychowawców oraz opinii uczniów i ocenianego na godzinie z wychowawcą. Ocena zachowania jest ustalana na bazie punktowego systemu oceniania przy spełnieniu §1 pkt 2,3 i 8.
12. Pracownicy szkoły wszelkie uwagi na temat zachowania uczniów powinni natychmiast zgłaszać wychowawcy, pedagogowi szkolnemu, dyrektorowi lub wicedyrektorowi, co zostaje również odnotowane w dokumentacji zachowania.
13. Na dwa tygodnie przed konferencją klasyfikacyjną rady pedagogicznej wychowawca wpisuje do dziennika lekcyjnego proponowane oceny zachowania, następnie nie później niż na tydzień przed planowaną konferencją informuje o nich uczniów.
14. Oceny klasyfikacyjne zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę zachowania.
15. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne zajęć edukacyjnych, ani na promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły z zastrzeżeniem pktu 16, 17.
16. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole co najmniej dwa razy z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
17. Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu ustalono naganna roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie szkoły nie kończy szkoły.
18. Uczeń ma prawo ubiegać się o wyższą niż przewidywana ocenę zachowania, jeżeli:
1) pisemnie uzasadni swoje odwołanie wychowawcy,
2) uzyska aprobatę w formie podpisu co najmniej dwóch nauczycieli oraz przedstawicieli samorządu klasowego.
Ostateczną decyzję o ocenie podejmuje wychowawca z zastrzeżeniem pkt. 12.
19. Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłaszane w dniu wystawienia oceny, nie później jednak niż 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
1) zastrzeżenia powinny być złożone na piśmie na dziennik podawczy w sekretariacie szkoły,
2) w przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji,
3) w skład komisji wchodzą : dyrektor szkoły albo wicedyrektor jako przewodniczący komisji, wychowawca klasy, wskazany przez dyrektora nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie, pedagog szkolny, przedstawiciel samorządu uczniowskiego, przedstawiciel rady rodziców.
4) ustalona przez komisję ocena klasyfikacyjna zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna,
5) z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:
a) skład komisji,
b) termin posiedzenia,
c) wyniki głosowania,
d) ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.
Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
20. Jako ocenę zachowania na świadectwie ukończenia szkoły ustala się roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w klasie programowo najwyższej.
III. WYTYCZNE DOTYCZĄCE PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU
§ 1
1. Praktyczna nauka zawodu w klasach technikum są organizowane pomiędzy szkołą a pracodawcą poprzez zawarcie stosownej umowy o praktyczną naukę zawodu .
2. Praktyczna nauka zawodu jest realizowana jako praktyki zawodowe w klasach II i III oraz zajęć praktycznych w klasach II.
3. Praktyczna nauka zawodu odbywa się na budowach lub w biurach dysponujących pełnym zabezpieczeniem materiałowym i sprzętowym. Podczas praktycznej nauki zawodu uczniowie mają zdobyć umiejętności wykonywania typowych prac budowlanych.
1) uczęszczania na praktyczną naukę zawodu,
2) prowadzenia dzienniczka praktycznej nauki zawodu,
3) przedkładania dzienniczka zgodnie z opracowanym harmonogramem kierownikowi szkolenia praktycznego poprzez wychowawcę klasy .
6. Uczniom nieklasyfikowanym z praktycznej nauki zawodu z przyczyn usprawiedliwionych szkoła organizuje u pracodawców zajęcia umożliwiające uzupełnienie programu praktycznej nauki zawodu.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Budowlanych w Cieszynie